Niezbędne witaminy – przykłady i właściwości

Dieta pudełkowa Lublin
Dieta pudełkowa Lublin
29 sierpnia 2018
Niezbędne witaminy

Niezbędne witaminy – źródła

najpotrzebniejsze witaminyKażdy człowiek chce się cieszyć dobrym zdrowiem i dobrą kondycją fizyczną. Nie ma w tym tutaj nic dziwnego ponieważ to od naszego zdrowia i tego jak się faktycznie czujemy będzie bardzo dużo zależeć. Fakt, że jesteśmy zdrowi pozwala nam przecież na czerpanie radości z życia i otaczającego nas świata, nie powinniśmy więc o tym zapominać. Oczywiście, aby móc się cieszyć pełnym zdrowiem powinniśmy o siebie właściwie dbać. Będzie tutaj głównie chodziło o to, że powinniśmy się przede wszystkim właściwie odżywiać, ale nie tylko. Musimy przede wszystkim pamiętać o diecie, ale także o aktywności fizycznej i połączeniu tych wszystkich elementów razem.

Niezbędne witaminy to jedne z elementów diety o którym jednak często zapominamy. W obecnych czasach bardzo często skupiamy się na spożywaniu zdrowych i w pełni zbilansowanych posiłków, ale jednocześnie zapominamy o fakcie, że takie posiłki muszą nam dostarczać także odpowiedniej ilości witamin. Mowa tutaj o fakcie, że niezbędne witaminy są często pomijane – liczy się ilość kalorii i makro i mikroelementów, o reszcie jakoś się po prostu zapomina. W praktyce będzie to oznaczać zatem, że nie dostarczamy naszemu organizmowi wystarczającej ilości witamin. O jakich jednak witaminach mowa i czy faktycznie są one tak niezbędne?

Pomysły na dania

witaminyNiezbędne witaminy to przede wszystkim witaminy odpowiadające za podstawowe funkcje naszego organizmu i za prawidłowe funkcjonowanie poszczególnych narządów. Niezbędne witaminy to między innymi takie witaminy jak: witamina A, B, C, D czy K. Każda z tych niezbędnych witamin ma swoją określoną funkcję, co w praktyce oznacza, że ma wpływ na działanie konkretnego narządu czy funkcji, a pośrednio na cały nasz organizm. Aby jednak nasz organizm prawidłowo funkcjonował musimy pamiętać przede wszystkim o dostarczeniu prawidłowej ilości takich witamin – nie możemy dostarczać ich zbyt mało bo wtedy mowa o niedoborze, ale nie możemy także przesadzać z ilością tych witamin – wtedy jest ich po prostu zbyt dużo i to także nie jest dobre dla naszego organizmu.

Podsumowując, przygotowując posiłki powinniśmy przede wszystkim pamiętać o zbilansowanych posiłkach, które będą bogate w minerały, ale także w określone witaminy. Powinniśmy tutaj także zwrócić uwagę na fakt, że tak naprawdę każdy z nas będzie tutaj potrzebował jednak innej dawki witamin, co w praktyce oznacza, że nie powinniśmy na ślepo podążać za tym co będą nam tutaj mówić inni. Są to istotne kwestie o których naprawdę nie należy zapominać i na które powinniśmy szczególnie zwracać uwagę. Jeśli mamy z tym problem możemy zawsze poprosić o rade i pomoc dietetyka.