Jak zacząć się odchudzać?

Dieta na dowóz Lublin
Dieta na dowóz Lublin
13 lutego 2019
Catering dietetyczny
Catering dietetyczny
27 marca 2019
Jak zacząć się odchudzać?

Wiele osób „przy kości” doskonale wie, na czym polega odchudzanie i co należy robić, by wreszcie schudnąć, ale z jakichś powodów nie potrafi wcielić zasad w życie. Podejmują kolejne próby i każda z nich kończy się niepowodzeniem. Część z nich w końcu przyznaje, że bez pomocy specjalistów nie da sobie rady. Natomiast ci, którzy nie mają wielkiego bagażu doświadczeń w kwestii odchudzania i po raz pierwszy podejmują próbę zrzucenia zbędnych kilogramów, mogą osiągnąć sukces stosując się do kilku prostych zasad. Zatem, jak zacząć się odchudzać?

Warto poznać zasady zdrowego żywienia

Na początek wystarczy zagłębić się nieco w wiedzę na temat tego, jakie pożywienie uznaje się za wartościowe, a jakiego zdecydowanie się wyrzekać. Na pewno trudniej będzie o sukces, jeśli nie zrezygnujemy z fast foodów, słonych przekąsek, słodyczy, potraw bardzo tłustych i ciężkich, słodzonych i gazowanych napojów, alkoholu. Oczywiście nic się nie stanie, jeśli od czasu do czasu pozwolimy sobie na małe odstępstwo od diety.

Zaczynając dietę należy rozplanować sobie posiłki na cały dzień. Jeśli dotychczas spożywaliśmy tylko dwa, za to naprawdę spore posiłki i to w godzinach popołudniowych i wieczornych, jednocześnie śniadanie zastępując kawą, najwyższa pora to zmienić. Wprowadzamy nową zasadę – bez śniadania nie ruszamy się z domu. Kolejne posiłki powinny być spożywane w odstępach wynoszących mniej więcej trzy godziny, a ostatni dwie godziny przed snem. Zasada, że nie jemy po godzinie 19 zdecydowanie nie ma sensu w przypadku osób, które kładą się spać grubo po północy. Kolacja powinna być lekka, natomiast najważniejsze dwa posiłki dnia to śniadanie i obiad.

Jedząc regularnie nie tylko dbamy o właściwe tempo przemiany materii, ale też nie pozwalamy na wystąpienie napadów głodu, przez co łatwiej jest wytrwać na diecie. Pamiętamy również o tym, by jeść wolno i dokładnie przeżuwać każdy kęs. Jeśli zjemy posiłek w pośpiechu, prawdopodobnie zaraz po jego skończeniu nadal będziemy głodni.

Zwiększenie aktywności fizycznej

To, że dana osoba próbuje schudnąć wcale nie oznacza, że nagle musi kilka razy w tygodniu odwiedzać siłownię. Każdy powinien wybrać formę aktywności, która sprawia mu przyjemność. Może rower albo basen? Może zajęcia taneczne? Na początek wystarczy też rezygnacja z dotychczasowych przyzwyczajeń. Jeśli do pracy mamy stosunkowo blisko, zrezygnujemy z komunikacji miejskiej na rzecz spaceru. Zamiast zalegać przed telewizorem, zaczerpnijmy świeżego powietrza.

Oczywiście im większa aktywność fizyczna, tym więcej płynów powinniśmy spożywać. A nawet jeśli nie ruszamy się wyjątkowo intensywnie, i tak musimy pamiętać o regularnym piciu wody niegazowanej, która w procesie odchudzania jest niezbędna.

Cele krótkoterminowe

Jeżeli mamy do zrzucenia 20 kg, nie zakładajmy, że cel osiągniemy w przeciągu dwóch miesięcy. Jego realizacja prawdopodobnie nie będzie możliwa. Lepszym pomysłem jest dzielenie procesu odchudzania na etapy. Załóżmy, że etap pierwszy zakłada zrzucenie 5 kg w ciągu miesiąca. Jest to cel jak najbardziej realny, a jego osiągnięcie zachęci do kontynuowania odchudzania.