Catering dietetyczny

Jak zacząć się odchudzać?
Jak zacząć się odchudzać?
11 marca 2019
Catering dietetyczny

Catering dietetyczny a zdrowe odchudzanie

Częstym błędem osób borykających się z nadmiernymi kilogramami i podejmujących decyzję o odchudzaniu jest to, że wprowadzają w życie bardzo rygorystyczne diety. Rygorystyczna dieta, czyli składająca się z niewielkich ilości niezbyt kalorycznego pożywienia, z pewnością nie pomoże w uzyskaniu spektakularnych efektów, a nawet jeśli efekt uda się osiągnąć, z dużym prawdopodobieństwem wkrótce zostanie zaprzepaszczony. Jeżeli nie potrafimy samodzielnie określić właściwego limitu kalorii, powinniśmy skorzystać z pomocy dietetyka. Jeżeli z kolei przygotowywanie wskazanych przez dietetyka posiłków jest dla nas męczące, warto postawić na catering dietetyczny.

Dlaczego rygorystyczne diety się nie sprawdzają?

catering dietetyczny na dowózNagłe przejście na niskokaloryczną dietę może być trudne dla organizmu. Mogą pojawić się bóle głowy, rozdrażnienie i oczywiście uczucie głodu. Jeżeli taka sytuacja się przedłuża, osoba będąca na diecie traci motywację do odchudzania. Chce pozbyć się dolegliwości, a jedynym skutecznym sposobem jest spożycie większej ilości pożywienia. Rygorystyczna dieta idzie zatem w odstawkę, a u osoby „przy kości” po raz kolejny występuje spadek poczucia własnej wartości.

Oczywiście są osoby, którym mimo wszystko udaje się wytrwać na rygorystycznej diecie. Niestety długotrwała głodówka nie wpływa dobrze na kondycję organizmu. Pojawia się osłabienie, spadek koncentracji, wypadają włosy, u kobiet (w skrajnych przypadkach) zaburzenia miesiączkowania. Znacząco spowalnia przemiana materii. Wyjście z takiej diety również jest trudne, bowiem wycieńczony organizm, w obawie przed kolejną głodówką, zaczyna magazynować każdą nadwyżkę pożywienia. Z tego powodu rygorystyczna dieta często kończy się efektem jojo.

Na czym polega zdrowe odchudzanie?

Zdrowe odchudzanie to temat rzeka. Istnieje wiele zasad zdrowego żywienia i nie sposób przytoczyć wszystkich w krótkim wpisie blogowym. W każdym razie warto podkreślić, że za zdrowe tępo chudnięcia uznaje się takie, w którym tygodniowa utrata masy ciała waha się w granicach od 0,5 do 1 kilograma. Dieta powinna być zbilansowana, zawierać odpowiednie proporcje białek, tłuszczów i węglowodanów. Ponadto posiłki nie powinny być zbyt duże, ale za to częste, dzięki czemu przemiana materii nie zwalania.

Osobną kwestią jest kaloryczność. To, ile dana osoba powinna spożywać kalorii, by móc zdrowo schudnąć, uzależnione jest od wielu czynników, m.in. płci, wieku, masy ciała, aktywności fizycznej. Nigdy nie powinno się schodzić poniżej poziomu podstawowej przemiany materii. Najlepiej postawić na dietę o kaloryczności wyższej niż PPM i niżej niż CPM (w sieci dostępne są kalkulatory do wyliczania tych wartości). Jeśli znamy już odpowiednią kaloryczność, możemy zamówić catering dietetyczny.

Dieta o odpowiedniej kaloryczności – catering dietetyczny

Firmy cateringowe (sprawdź ofertę tej firmy) oferują diety o rozmaitej kaloryczności, dlatego łatwo wybrać tę, która będzie dla nas najlepsza. Ponadto stawiając na catering dietetyczny otrzymujemy gotowe do spożycia posiłki, zatem nie musimy zajmować się zakupami, ani kłopotliwym liczeniem kalorii.